Till kaffet...

Hur kan en så liten annons fungera och föra fram sitt budskap? Svaret är enkelt.

Den kommer in på ett bord. Har ingen konkurrens om uppmärksamheten. Den kommer in på ett bord och får på så vis verka ifred från andra annonser, helt i avsaknad av konkurrens om uppmärksamhet.

Budskapet får plats. Även avancerade sådana såsom varumärken som behöver inarbetas. Och alla som ställs inför den här lilla annonsen kommer att titta på den. Ta in budskapet. Öppna förpackningen och sedan njut av den finaste choklad man över huvudtaget kan tänka sig.

Tänk dig att ditt budskap fick chansen att tala till människor som exempelvis sitter på en restaurang och har det bra. Tänk dig att alla som sett ditt budskap belönas med den godaste av smaker. Tänk dig att du så småningom får bevis på att världens godaste och förmodligen minsta – annons fungerar alldeles utmärkt.

Kanske till och med bättre än stora annonser, som inte smakar det minsta gott.